Veckans som har varit

Söndag:

Fick besök av 2 kompisar och deras dotter som kom och hälsade på. Sedan får vi ut och fiskade. Efter ett tag började jag på att frysa och fick ont i lederna. Vi åkte hem och på vägen hem såg jag inte pigg ut. Kommer hem och börjar frysa mer. Var uppe ett tag och gick sedan och la mig.

Måndag:

Vaknade nån timma innan klockan ringde. Kollade febern och den visade 38.3. Bestämde mig för att vara hemma och älskling ville att jag skulle ta en alvedon och sen åka på jobbet. Men stannade hemma iaf. Skickade sms till min chef och berättade hur det låg till. Hade inte sovit en blund på hela natten. Låg och yrade och vände på mig. Kollade febern senare efter jag hade duschat och den visade 38.8. Trodde jag drömde men den visade rätt.

Tisdag:

Hade sovit dåligt även denna natt. Låg och frös och svettades om vart annat under natten. Kollade febern och den visade 38.7 och senare på kvällen visade den 39.1. Shiiiit, tänkte jag!! Det får inte vara sant. Högsta febern jag har haft på länge. Sista jag hade så hög feber, var nog när jag var liten. Under dessa 2 dagar har jag suttit korta stunder vid datorn och mest har jag nog sovit eller vilat bara, samt löst korsord.

Onsdag:

Febern är borta och jag har fortfarande värk i lederna samt huvudvärk. Behövde snus och ingen granne kunde gå och köpa det till mig, så jag tog en sakta promenad till affären. Köpte även en påse chips. Kom hem och åt lite av chipsen. Nån timme senare var det magen som krånglade. Tog potatismjöl och vatten mot lös avföring och en alvedon mot värken. Väntade några timmar och magen värkte än. Shit, vad har jag åkt på nu då? Kvällen blev till att ta det lugnt.

Torsdag:

Sovit gott under natten. Nej, vänta nu. Var det inte då jag svettades flera liter? Ja ja. Strunt samma. Hade ekonomimöte kvart i tre idag. Det gick bra. Har inte gjort så mycket idag. Mest suttit vid datorn och tagit det lugnt. En lugn dag med andra ord.

Fredag:

Ringde läkaren för att få en tid att kolla upp magen och fick en tid till tjugo i två. Fick ta ett stick i fingret och sen var det dags att träffa läkaren. Hade åkt på ett magvirus efter influensan. Måste äta lätt kost, inget kaffe på 3 dagar, fick dricka te då det är mildare för magen. Jag som fuskade lite. Tog lite kaffe med lite vatten i och det gick bra att dricka det. Har även betalat kameran nu, så nu är det helt min.

Ska gå Nikon school den 13 september. Man får gå den gratis när man har köpt en Nikon kamera. Längtar som tusan tills dess. Får bara inte glömma kameran hemma då. Hehe. Denna vecka när man har varit sjuk, har det inte blivit några nya foton. Det ska bli det nu när jag är bättre. I promise!! Undrar om man får hålla på med reflexskärmar på Nikon school. Hoppas.

Älskling hjälpte mig att formatera datorn. När allt var klart, hittade den bara c hårddisken men inte hårddisken med bilder och sen filmer. Typiskt!! Jag måste bara ha mina bilder. Utan dem kan jag inte skriva i bloggen och lägga upp bilder. Älskling fixade så att datorn hittade mina kära bilder. Jippi!! Den hittar fortfarande inte mina filmer. Men de behöver jag ändå inte just nu.

Idag:

Sov rätt länge för att vila ut efter denna sjukvecka. Sköönt!! Har suttit och spelat rohan på min dator efter formateringen i går kväll. Gav upp efter ett tag och ville ut på nätet. Sen gick jag och vilade då näsan rann som en tok. När jag hade vaknat och skulle fixa bort skärmsläckaren på datorn, slutade min dataskärm att fungera. Vi testade med en crtskärm och den fungerade. Vi provade min skärm på älsklings dator, fungerade inte. Min har liksom dött helt.

På onsdag ska jag köpa en ny, en 22" lcdskärm. Jippi!! Vilken skillnad det kommer att bli då. Nu sitter man och har en tungklump till dataskärm tills vidare. Får stå ut med denna. Tänkte lägga ut lite bilder, men det gör jag i ett nytt inlägg, antingen nu eller lite senare. Håll utkik!!

Så här har min vecka varit!!

Kram på er!!

Dina åsikter
Postat av: Foto i norr - Marie

Hej och tack för dina rader och ditt besök inne hos mig det värmer gott. Ha det gott :)

2009-08-15 @ 23:10:17
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Postat av: Foto i norr - Marie

Tack så mycket det var snällt skrivet du är så välkommen fler ggr precis när du vill det glädjer mig bara. Sov gott!

2009-08-16 @ 00:27:49
URL: http://fotoinorr.blogg.se/

Info om dig och vad du vill ha sagt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback