Lördagens grillfest och uppdatering från igår

Lördag:

I lördags åkte vi ju till pappa i Strömsund och det blev grillfest då. Jag och älskling ställde fram borden och fixade med det. Pappa och hans 2 systrar fixade maten inne som vi skulle grilla sen. Vi blev ca 12 personer som var där. Mysigt, bra väder och glad stämning.

    

 

  

Bild 1: Pappa kollar grillen.
Bild 2: Liten del av alla.
Bild 3: Älskling, Blossom, Sture och hunden Sven.
Bild 4: Silvia.
Bild 5: Maten.
Bild 6: Nästan alla.
Bild 7: En del folk.
Bild 8: Väntar på att få grilla.

Till efterrätt blev det en väldigt god tårta som Silvia och Birthe fixade. Det var först en tårtbotten, riven choklad, urkärnade körsbär, grädde, tårtbotten igen, riven choklad, grädde, tårtbotten, grädde och riven choklad + ananas emellan bottnarna. Supergod var den.

På kvällen åkte vi med min kusin hem till henne och var där en liten stund och sen skjutsade hon ut oss på Dundermarknaden och då gick vi runt där och kikade på folket och på tivoli med Marcus. Sedan blev vi less och åkte en sväng med Marcus och efter det, skjutsade han hem oss till pappa och då spelade jag och älskling Yatzy.



Igår:

Igår klev man upp och åt frukost och sen var det dags att åka ner på marknaden. Skulle möta upp pappas 2 systrar och 1 bror där och min kusin var med oxå. Efter vi hade gått runt där och tittat ett tag, åkte vi till Bebbemuseumet på Öhn i Strömsund och fikade i solen. Varmt var det att sitta där.

Efter fikat gick jag och älskling in i ett rum där och tittade på en snutt av filmen Dunderklumpen. Har sett den förut oxå, men den är alltid lika bra. När vi kom från Öhn, så var det dags att fixa mat och efter maten diskade jag. När jag hade diskat, så la jag mig på soffan en stund och somnade. Var så trött. Hade inte sovit bra på natten. Vaknade med ryggvärk och huvudvärk. Usch!! Sen var det dags att åka ner till bussen och åka hem till Östersund, katterna och dunisarna. De blev glada när man kom hem.

Gjorde inte så mycket när man kom hem, för man var ju så trött. Bilderna från Öhn och Beppemuseumet lägger jag in här senare. Måste hjälpa älskling med hans datastol.


Uppdatering av bilder från Beppemuseumet:

      

   

Bild 1: Farbror Sture, Älskling och Nina.
Bild 2: Birthe, pappa och Silvia.
Bild 3: Faster Solveig.
Bild 4: Kusin Mahlin, faster Siv och farbror Sture igen.
Bild 5: Beppemuseumet.
Bild 6: En gammal mjölkbrygga.

Dina åsikter
Postat av: Josefine

kul att träffa släkten :)

2009-07-15 @ 13:26:07
URL: http://shaddili.blogg.se/
Postat av: Christine

Japp.. Bra väder var det ju oxå =)

2009-07-15 @ 14:41:56
URL: http://thewomanslife.blogg.se/

Info om dig och vad du vill ha sagt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback