Måne och lugn dag

Det har varit en lugn dag på jobbet och jag håller fortfarande på med att fixa till broderigarn på jobbet på syslöjden. Idag har jag bara tagit det lugnt. Vaknade i morse med halsont på höger sida av halsen och förkyld. Åkte iväg iaf på jobbet. Har jag feber, blir jag hemma. Näsan rann och jag ville åka hem och vila, men stannade kvar tills jag slutade för dagen vid halvfyra.

Efter jobbet åkte jag och tankade moppen och efter det åkte jag till svärmor. När jag kom hem, åt vi middag och sen gick jag och vilade ett tag. Skönt!! Nu i kväll var älskling och Marcus och fiskade. Jag ringde till honom och fick reda på att månen var uppe på himlen. Jag gick ut och kollade, men fick inte syn på den. Bestämde mig för att ta ut moppen och åka upp på "kullen" och kika.

Kommer upp och fick syn på en fullmåne som var väldigt vacker. Provade olika inställningar och fick till en skaplig bild. Bättre än sist. När jag var färdig där uppe, så åkte jag hem. Men innan jag åkte hem, fick jag syn på något som låg på backen och böjde mig ner för att kolla. Då var det en enkrona som låg där.

När jag precis hade ställt in moppen i garaget, kom älskling och Marcus hem. De hade inte fått någon fisk, men det var nära att älskling skulle ha fått en. Resten av kvällen blir till att lösa korsord innan man ska sova. Bjuder på kvällens bild av månen. Har beskärt den lite.

God natt!!



Dina åsikter
Postat av: Josefine

Stackare att behöva bli förskyld nu, sommartid borde man ju få slippa sånt :)

2009-08-06 @ 16:09:06
URL: http://shaddili.blogg.se/
Postat av: Christine

Ja, jag håller med.

2009-08-07 @ 00:22:50
URL: http://thewomanslife.blogg.se/

Info om dig och vad du vill ha sagt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback