Moraturen i gårkväll och i natt

Åkte innan fem och hann bara en bit, då det började ryka som en tok. En vattenslang hade gått sönder så vi fick vänta i nästan 2 timmar innan vi kom i väg. Jourbilen kom och bytte slang. Sen när de hade gjort det, kunde vi rulla ner mot Mora. Vägen ner gick bra, men på vägen hem var jobbigare. Försökte sova, men det skakade så mycket hela tiden, så man nästan blir åksjuk.

Försökte även att sitta och sova, men det gick inte heller. Kunde inte ta så många bilder från lastbilen, men nån fick jag iaf. Kom hem halvfem i morse och det var svinkallt ute. Skulle köra moppe hem och benen höll på att frysa och jag satt och skakade på moppen. Kom hem och fick ta reda på nerkissade sängkläder direkt. Gick och la oss runt kl: 06.00 i morse och jag sov till nästan två.

Klev upp då och har inte gjort så himla mycket idag. Skulle följa med älskling och en kompis ut och fiskade men valde att stanna hemma. Var så trött, fast jag hade vilat en stund innan de skulle ut. Har suttit och löst korsord och åt en sen middag när älskling kom hem. Det blev stekt potatis och fläskfilé. Mums!! Det är aldrig fel med fläskfilé. Men det är godast att grilla den.

Någon gång ska jag försöka mig på att videoblogga nåt inlägg. Men egentligen hatar jag att prata på videor. Usch!! Man vet ju inte vad man ska säga ju. Ni får gärna komma med synpunkter på vad jag ska blogga om. Ska skriva ett inlägg och berätta lite kort om vad bloggen handlar om. Ska göra det nu innan det blir dags att sova. God natt på er alla!!


Bild: Taget från lastbilen.
Fotograf: Jag.



Bild: En dalahäst.
Fotograf: Jag.




Bild: Lastbilen vi åkte i ner.
Fotograf: Jag.

Dina åsikter
Postat av: HEVE DOSKI

tack! lagt till dej me :)

god natt!

2009-07-23 @ 23:49:01
URL: http://heved.blogg.se/
Postat av: Josefine

svar: Nej har fått så lite tid för datorn, har man inte massa aktivieter så är det mys med lilla familjen. Men ibland är man inne så jag är inte helt borta :)



Kul att testa på att åka lastbil, har man inte gjort :)

2009-07-24 @ 22:34:58
URL: http://shaddili.blogg.se/

Info om dig och vad du vill ha sagt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback