Ont

Har suttit i sängen ganska så länge och vilat mitt onda högerknä. Var ju på stan med älskling och sedan skulle vi upp på Coop Forum. Kom till en fyrvägskorsning och det blev gult. Älskling tvärnitade och jag var ju tvungen att göra det oxå, annars hade jag brakat in i honom. Brakade in i honom, men gjorde allt för att undvika det. Jag for i backen med moppen och skrubbade upp höger knä mest och lite på vänster.

Ställde mig upp och bad älskling ta moppen åt sidan. Jag gick och ställde mig på trottoaren med skakande ben och sedan blev jag tvungen att sätta mig ner. Då körde en bil upp bredvid och frågade hur det gick och om jag kunde röra på fötterna, vilket jag kunde. Höger knä värkte ju mest. Älskling gick runt moppen och kollade hur det gick med den. Lite repor, vänster backspegel lös, Styret blev snett, avgasröret satt mot bakdäcket, lyskåpan fram var lös, en spricka i kåpan på sidan.

Har fixat det mesta själv med hjälp av 2 snälla grannar. Det enda som jag behöver hjälp med nu är att fixa styret. Känns så konstigt att köra nu. Åkte sedan upp på Apoteket där älskling köpte lite snabbförband att lägga på såret och xylocain 5%. Han hämtade en massa småburkar med vatten. Min lilla älskling♥ Jag blev kallsvettig och höll på att svimma, men höll mig vaken hela tiden genom att andas djupa andetag och dricka vatten.

Återhämtade mig ganska så snabbt, för jag ville ju hem och vila knäet. Har tagit 2 Bamyl och har varit ute och vandrat små korta sträckor och kollat på när 2 grannar och älskling hjälptes åt att fixa till min moppe. Medans jag vilade så låg jag och löste korsord och sen ville jag ut och ta frisk luft. Mitt knä fick något spratt och jag kutade nästan ut. Men helt bra är jag ju inte än. Hoppas bara att jag är någolunda bra tills i morgon eftermiddag då jag och älskling ska åka lastbil ner till Mora.

Älskling har verkligen ställt upp med att hämta saker till mig när jag har bett om det. Nu fick jag verkligen chansen att bli lite ompysslad. Det enda jag fick göra själv, var att gå på toaletten. De behoven fick jag nog allt fixa själv. Resten av kvällen blir till att ta det lugnt.


Dina åsikter
Postat av: M.e.n.n.a.h

hej, hur gör man så man får en räknare på bloggen som ikon till bloglovin fast rosa :) ?

2009-07-15 @ 22:00:50
URL: http://mennahs.blogg.se/
Postat av: M.e.n.n.a.h

tack så hemskt mycket! :D

2009-07-15 @ 23:48:18
URL: http://mennahs.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tur i oturen att det inte hände något värre. Snällt av din sambo att ställa upp och ta hand om dig :)

2009-07-16 @ 16:58:15
URL: http://shaddili.blogg.se/
Postat av: Christine

Tur att bilar stannade och inte bara körde i väg. Jag och moppen låg på den andra delen av körbanan. Den var uppdelad på två. En för de som skulle till vänster och en för de som skulle till höger åt det håll vi skulle åt.

2009-07-16 @ 23:00:42
URL: http://thewomanslife.blogg.se/

Info om dig och vad du vill ha sagt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback